fnctId=bbs,fnctNo=1012
- 글번호
- 142126
- 분류
- 학적
- 작성일
- 2025.01.07
- 수정일
- 2025.01.07
- 작성자 성시훈
- 조회수
- 103
2025학년도 1학기 지도교수·지도위원 위촉 및 변경기간 안내(Information on the appointment and change period of supervisors and advisors for the first semester of 2025)
대학원에서는 2024학년도 2학기 지도교수·지도위원 위촉 및 변경 기간을 아래와 같이 안내해 드립니다.
※ 대상자
가. 재학생 및 2025-1학기 복학예정자
나. 재학생 중 지도교수 미위촉자 및 변경을 원하는 학생
다. 기존 지도교수가 퇴직/면직한 학생
라. 그 외 사유로 지도교수 변경이 필요한 학생
※ 제출방법 : [붙임1] 참조
가. 학과 입력 : 포털 입력 후 인쇄 → 지도교수·주임교수 날인 → 대학원행정실 제출
나. 학생 직접 제출 : 「지도교수(공동지도교수 및 지도위원)교체승인신청서」 학과 제출
다. 외부인사 위촉 시 :「공동지도교수 및 지도위원 추천서(교외)(서식)」학과 제출
※ 외부인사 위촉 시 필요제반서류 함께 제출 : 학과회의록, 이력서, 재직증빙서류
4. 제출마감 : 2024. 1. 15. (수) 16:00
The Graduate School announces the period for the appointment and change of academic advisors and advisory committee members for the second semester of the 2024 academic year as follows:
Eligible Individuals
- Current students and those planning to return from a leave of absence in the 2025-1 semester.
- Students without an appointed academic advisor or those wishing to change their advisor.
- Students whose current advisor has retired or resigned.
- Students needing to change their advisor for other reasons.
Submission Method
-
Department Submission:
- Enter information through the portal, print the form, obtain signatures from the academic advisor and department chair, and submit it to the Graduate School Administration Office.
-
Direct Student Submission:
- Submit the "Application for Approval of Change in Academic Advisor (Co-Advisor and Advisory Committee Members)" to the department.
-
For External Personnel Appointment:
- Submit the "Recommendation Form for External Co-Advisors and Advisory Committee Members" to the department.
- Required Supporting Documents: Meeting minutes, CV, and proof of employment must be submitted along with the recommendation form.
Submission Deadline
- By: Wednesday, January 15, 2024, 4:00 PM
- 다음글
-
2025-1학기 부전공 신청 안내성시훈 2025.01.16 09:43
- 이전글
-
2025학년도 1학기 재입학 안내성시훈 2024.12.20 11:16